Veel gestelde vragen

 vragen die je zou willen stellen

vragen van gemeenteleden


Hoe krijg ik een account?
Iedereen van wie een uniek emailadres in de administratie (op lidnivo) is vastgelegd heeft een account.
Om in te kunnen loggen dient u ook een wachtwoord te hebben, deze kunt u ontvangen als u in het inlogscherm klikt op 'wachtwoord vergeten'
Als uw persoonlijke emailadres nog niet bekend is in de administratie, kunt u deze doorgeven aan uw beheerder of door een gezinslid laten invoeren dat al wel toegang heeft tot kerklid.nl
Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?
Om in te kunnen loggen dient u ook een wachtwoord te hebben, deze kunt u ontvangen als u in het inlogscherm klikt op 'wachtwoord vergeten'
U vult dan uw emailadres in en klikt op [versturen], waarna u een mail ontvangt met daarin Als uw emailadres bij ons bekend is, ontvangt u een email met wachtwoord-herstellink.
Via deze link kunt u uw wachtwoord invoeren, waarna u kunt inloggen.
Kan ik zelf iets wijzigen in mijn persoonlijke gegevens?
Ja, u kunt als gemeentelid uw contactgegevens wijzigen: denk hierbij aan:
  • emailadres
  • (mobiel) telefoonnummer
  • Uw overige persoonlijke gegevens kunnen alleen gewijzigd worden door een beheerder.
    U kunt wijzigingen doorgeven via [Mijn gegevens]-[Personen]-[klik op Wijz voor de betreffende naam].
    In het tabblad [Details] ziet u rechtsonder: [wijziging doorgeven], hier kunt u de juiste gegevens invoeren.
    De beheerder ontvangt dan een mailtje met daarin de te wijzigen gegevens.
    Wat is een profiel?
    Het persoonlijke profiel in kerklid.nl is een manier om de andere gemeenteleden iets over uzelf te kunnen vertellen.
    U kunt bijvoorbeeld vertellen sinds wanneer u in deze gemeente bent, wat uw hobbies zijn, wat voor werk of opleiding u doet, wat u graag in de gemeente doet, etc, etc.
    Uit de praktijk blijkt dat de profielen een perfecte manier zijn om elkaar wat beter te leren kennen als leden van dezelfde gemeente.

    Uw Profiel kunt u bewerken via: [Mijn gegevens]-[Personen]-[klik op Wijz voor de betreffende naam]-tablad [Profiel].
    Mijn emailadres is veranderd, waar wijzig ik dat?
    Uw emailadres (en evt mobiele telefoonnummer) kunt u bewerken via:
    [Mijn gegevens]-[Personen]-[klik op Wijz voor de betreffende naam]-tablad [Algemeen].
    Let op: na het wijzigen van uw emailadres, is dat ook meteen uw nieuwe inlognaam !!!
    Er kloppen sommige gegevens van mij niet, hoe meldt ik dat?
    Uw overige persoonlijke gegevens kunnen alleen gewijzigd worden door een beheerder.
    U kunt wijzigingen doorgeven via [Mijn gegevens]-[Personen]-[klik op Wijz voor de betreffende naam].
    In het tabblad [Details] ziet u rechtsonder: [wijziging doorgeven], hier kunt u de juiste gegevens invoeren.
    De beheerder ontvangt dan een mailtje met daarin de te wijzigen gegevens.
    Ik wil graag algemene wijzigingen/gegevens doorgeven, hoe meldt ik dat?
    Ik wil graag algemene wijzigingen/gegevens doorgeven, bv een nieuwe huiskring, of een wijziging in gemeenteinformatie, of een veranderde lidgroep of adresgroep,etc...
    Hiervoor gaat u naar [Kerkgids inzien]-[Meldt wijziging], waar u de betreffende wijzigingen invult.
    De beheerder ontvangt dan een mailtje met daarin de te wijzigen gegevens.